یکشنبه ۰۲ اردیبهشت ۰۳

انواع دیوارپوش و مزایا و معایب هریک

۲۱ بازديد
یکی از قسمت هایی که در طراحی دکوراسیون داخلی مورد توجه قرار می گیرد دیوارپوش ها می باشد. دیوارها به عنوان جداکننده فضا در نظر گرفته می شوند که علاوه بر این کارکرد می توانند به عنوان یک عنصر تزئینی نیز به حساب آیند. امروزه با استفاده از دیوارپوش های مختلف می توان نمای بسیار زیبایی از خانه ایجاد کرد.

این عنصر تزیینی جذابیت خاصی به فضای داخلی می بخشد و علاوه بر زیبایی منحصر به فرد خود را دارد. امروزه استفاده از دیوارپوش در ساختمان ها بیشتر مورد توجه صاحبان خانه ها قرار گرفته است. نه تنها برای ساختمان های جدید، بلکه برای بازسازی دیوارهای قدیمی نیز استفاده می شود.

دیوارپوش ها دکوراسیون داخلی را زیباتر می کنند. آنها از نظر مواد و شکل دارای تنوع زیادی هستند و مهارت های منحصر به فرد خود را دارند. انتخاب دیوارپوش ها بسته به عملکرد و ویژگی های آن ها متفاوت است.



به عنوان مثال میزان تردد، نوع کاربرد و ویژگی هایی مانند مقاومت در برابر آتش و عایق صوتی و حرارتی از جمله عواملی هستند که در انتخاب دیوارپوش تاثیرگذار هستند.

دیوارپوش ها به دو دسته دیوارهای داخلی و خارجی تقسیم می شوند. یکی از ویژگی های بارز دیوارپوش های خارجی مقاومت بالای آن ها در برابر محیط هایی مانند باران و نور خورشید است.

آجر، سنگ، ورق فلز و ... نمونه هایی از پوشش های دیوار خارجی هستند. در مقابل، دیوارهای داخلی تنوع بیشتری دارند و به سلیقه های مختلف پاسخ می دهند. بنابراین رقابت بین تولیدکنندگان برای ایجاد طرح های متنوع و زیبا بسیار زیاد است.

دیوارپوش ها بسته به جنسشان قیمت های متفاوتی دارند، بنابراین قبل از خرید بهتر است نوع دیوار و شکل آن را بدانید، سپس به فروشگاه یا نمایندگی شهر خود مراجعه کرده و آن را خریداری کنید.با سازنده همراه باشید تا با انواع دیوارهای داخلی آشنا شوید.

نوع پوشش دیوار
دیوارپوش های چوبی
دیوارپوش های چوبی مقاومت بالایی دارند اما برای نگهداری طولانی مدت بهتر است از پوشش های مختلف برای آنها استفاده شود. این نوع دیوارپوش عایق صدا و حرارت نیز می باشد و برای نصب آن زیرسازی لازم نیست.

امروزه با توجه به قیمت دیوارپوش و حفاظت از محیط زیست از چوب های مصنوعی مانند ام دی اف در ساخت دیوار استفاده می شود.

در ساخت دیوارپوش های چوبی از تخته های چوبی پهن و باریک در رنگ های مختلف استفاده می شود. این دیوارپوش را می توان به صورت عمودی و افقی نصب کرد.

اجرای دیوارپوش های چوبی
برای نصب دیوارپوش pvc با ردمیشن ابتدا به یک پلان کلی از دیوار نیاز دارید که بر اساس مشخصات دیوار ساخته شده باشد. در مرحله بعد، زمان کنترل تقویت کننده است.

در این فرآیند لایه زیرین تست می شود و در صورت وجود فرورفتگی یا تورم ترمیم می شود و سپس زیرسازی ساخته می شود.

در این فرآیند چهار تکه ام دی اف و نئوپان روی دیوار قرار می گیرد تا دیوار به خوبی به دیوار بچسبد. این قطعات به موازات یکدیگر قرار می گیرند و به طور مداوم با هم فاصله دارند.

در مرحله آخر نوبت به نصب دیوار پوششی جزئی می رسد. در غیر این صورت بدون واسطه مستقیماً روی دیوار نصب می شود و نیازی به نصب دیواری ندارد.

دیوارپوش های چرمی
استفاده از ماسک های چرمی در لابی هتل ها، مغازه ها، اقامتگاه ها و مهدکودک ها رایج است. این نوع دیوارپوش عایق خوبی در برابر آتش و صدا بوده و دارای طراحی سه بعدی می باشد.

یک پتوی چرمی بپوشید
تولید کننده دیوارپوش به دو صورت نصب می شوند. در روش اول از چسب صنعتی استفاده می شود که در قسمت مورد نظر و پشت دیوار اعمال می شود.به این صورت که بعد از چسب زدن اجازه می دهیم چسب کمی خشک شود سپس روکش چرم را با احتیاط روی دیوار قرار می دهیم و پس از اطمینان از قرار گرفتن در جای مناسب، دیوارپوش را کاملا به دیوار می چسبانیم. ایجاد. فشار.

در روش دوم نیازی به استفاده از چسب های صنعتی نیست زیرا برخی از تولیدکنندگان هنگام تولید این دیوارپوش ها چسب مخصوصی را پشت آن قرار می دهند که تنها با برداشتن صفحه ایمنی می توان آن را به دیوار زد.

دیوارپوش های سه طرفه
استفاده از دیوارپوش های سه طرفه جلوه بی نظیری به دکوراسیون شما می دهد. این دیوارپوش ها دارای خواص ضد حریق بوده و در برابر نفوذ آب مقاوم هستند.

اگر از دیوارپوش های سه بعدی در طراحی خانه خود استفاده می کنید، کاربرد نورپردازی عالی را دست کم نگیرید، زیرا نورپردازی مناسب منظره زیبایی ایجاد می کند.

دیوارپوش های سه طرفه را نصب کنید
هنگام نصب پانل دیواری سه بعدی ابتدا باید زیرسازی مناسب انجام شود. برای این کار صفحه را با استفاده از پیچ و رول در محل مورد نظر زیر پنل قرار دهید. بعد از زیرسازی در صورت نیاز سیم کشی متصل به لامپ را انجام می دهیم و سپس پانل سه جداره را نصب می کنیم.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.