یکشنبه ۰۲ اردیبهشت ۰۳

پاسپورت دومينيكا و اقامت دائم

۱۸ بازديد

 

پاسپورت دومينيكا و اقامت دائم داراي مزاياي بسياري مانند مدت پروسه زماني بسيار كوتاه 3 ماهه تا زمان اخذ پاسپورت دومينيكا، عدم نياز به حضور فيزيكي و مدرك زبان و نداشتن شرايط پيچيده مانند سوابق مديريتي مي‌باشد. 

 

پاسپورت دومينيكا و اقامت دائم داراي مزاياي بسياري مانند مدت پروسه زماني بسيار كوتاه 3 ماهه تا زمان اخذ پاسپورت دومينيكا، عدم نياز به حضور فيزيكي و مدرك زبان و نداشتن شرايط پيچيده مانند سوابق مديريتي مي‌باشد. خارج از مزيتهاي كشور دومينيكا كه معمولا افراد را ترقيب به اقدام براي اخذ تابعيت اين كشور مي‌نمايد، مهم‌ترين موضوع براي ايرانيان اين است كه دومينيكا تنها كشوري است كه براي اعطا تابعيت و پاسپورت (طي پروسه كوتاه مدت) براي ايرانيان تشكيل پرونده مي‌دهد و ايراني‌هايي كه تنها داراي تابعيت كشور ايران هستند و براي تجارت بين المللي و سفرهاي خارجي خود نياز به تابعيت دوم و اخذ پاسپورت دوم دارند، گزينه ديگري براي انتخاب ندارند.

لازم به ذكر است كه تنها كشور هايي كه در دنيا پروسه قانوني براي اعطاي تابعيت از طريق سرمايه گذاري (طي پروسه كوتاه مدت) را دارند. كشور دومينيكا و دوم كشور سنت كيتس و از آنجاييكه كشور سنت كيتس براي افراد مقيم ايران تشكيل پرونده براي اعطاي تابعيت نمي‌دهد لذا دومينيكا تنها گزينه براي ايرانيان به شمار مي‌آيد.

دليل گرفتن اقامت و پاسپورت دومينيكا زندگي و اقامت در اين كشور نيست، بلكه بدست آوردن پاسپورت كشوري است كه به شما اجازه سفر به بسياري از كشورها مانند انگلستان را بدون نياز به اخذ ويزا ميدهد.

پاسپورت دومينيكا

۲۱ بازديد

پاسپورت دومينيكا

قبل از اينكه در خصوص پاسپورت دومينيكا ( پاسپورت دومينيكن) صحبت كنيم، اين كه اصلا پاسپورت دومينيكا چيست؟ سرمايه لازم براي خريد پاسپورت دومينيكن چقدر است ؟ و چقدر طول ميكشد؟ ابتدا  توضيح مختصري راجع به اين كشور مي دهيم. دومينيكا كشوري در آمريكاي لاتين در حوزه درياي كارائيب است كه زبان رسمي آن انگليسي مي باشد. نام اين جزيره برگرفته از كلمه لاتين dominica به معناي يكشنبه است به دليل آن كه روزي كه كريستف كلمب آن را كشف كرد، يكشبنه بود نام آن دومينيكا تعيين شد. بيشتر مردم اين اين كشور جزيره اي سياه پوست هستند (حدود 80 درصد)- اين جزيزه داراي طبيعتي بكر و زيبا است به گونه اي كه دومين چشمه آب گرم دنيا در آن قرار دارد. پايتخت آن روسو و واحد پولي آن دلار كارائيب شرقي مي باشد.

معرفي دومينيكا

۱۷ بازديد

معرفي دومينيكا

اطلاعاتي كلي در مورد تاريخ ، فرهنگ، اوضاع اجتماعي و اقتصادي كشور دومينيكا و جايگاه جهاني اين كشور

 

دومينيكا كشوري است كه در حوزه درياي كارائيب واقع شده و آب و هواي غالب آن در طول سال گرم و مرطوب با آفتاب زياد مي باشد. فصل نسبتا سرد تر و خشك آن از اواسط دي ماه تا اواخر فروردين مي باشد و فصل گرم تر و مرطوب و پر باران از اواخر خرداد ماه تا اواخر آبان ماه مي باشد. مساحت دومينيكا 740 كيلومتر مربع بوده و پايتخت آن شهر روسو (Rosea) يا به زبان بومي ” ووزو” (Wozo) مي باشد. زبان دومينيكا فرانسوي آنتيل كريول و انگليسي است . واحد پولي اين كشور و هفت كشور كارائيبي ديگر دلار كارائيب شرقي است كه به طور اختصاري XCD  و در برخي موارد EC$  نوشته مي شود و به 100 سنت تقسيم مي شود. جمعيت اين كشور حدود 72000 نفر مي باشد.

چرا پاسپورت دومينيكا؟

۲۱ بازديد

مهمترين مزايا پس از اخذ پاسپورت دومينيكا

مزاياي اخذ پاسپورت دومنيكا

ليست مهمترين مزاياي اخذ پاسپورت دومنيكا چيست؟

مهمترين مواردي كه بايد بدانيد مزايايي است كه پس از اخذ پاسپورت دومينيكا حاصل ميشود. در اينجا ليست برخي از مزاياي پاسپورت دومينيكا آورده شده است:

  • آزادي سفر: با داشتن پاسپورت دومنيكا مي توانيد بدون ويزا به بيش از ۱۴۰ كشور از جمله كشورهاي حوزه شنگن و بريتانيا سفر كنيد؛
  •  تابعيت دوگانه: از ديگر مزاياي داشتن پاسپورت دومنيكا تابعيت دوم فوري و غيرقابل فسخ، با حفظ تابعيت اول و بدون قرار گرفتن اطلاعات شخصي در اختيار كشورهاي ديگر است؛
  • بدون ماليات: كشور دومنيكا رژيم مالياتي سخاوتمندانه، بدون ماليات بر دارايي، هديه، ارث، درآمد خارجي يا سود سرمايه را به شهروندانش ارائه مي دهد.
  •  قابل انتقال به نسل بعد: با داشتن پاسپورت دومنيكا فرزندان جديد متولد شده در اين كشور تابعيت اين كشور را اخذ مي كنند.
  • بدون نياز به حضور در كشور دومينيكا: در صورتي كه پاسپورت اين كشور را داشته باشيد مي توانيد در كشور ديگر اقامت داشت و الزام به زندگي كردن در خاك دومينيكا نيست؛
  • پاسپورت ۱۰ ساله: پاسپورت صادره از طرف كشور دومنيكا داراي اعتبار ۱۰ ساله ميباشد؛
  • تمديد پاسپورت: شهروندان و كساني كه تابعيت اين كشور را گرفتند مي توانند پس از ۱۰ سال براحتي در هر يك از سفارتهاي دومينيكا و يا خود دومينيكا قابل تمديد است؛
  •  ويزاي آسان ۱۰ ساله كانادا و آمريكا: براي دارندگان پاسپورت دومينيكا ويزاي بلند مدت آمريكا، كانادا، استراليا، نيوزيلند در دسترس است (بر اساس ميزان اعتبار باقيمانده تا تاريخ انقضاي پاسپورت) ؛ اقامت بلند مدت و تحصيل در كشور انگلستان

 

 

 

چرا داشتن پاسپورت دومينيكا ارزشمند است؟

آيا مي دانيد داشتن تابعيت دوم چقدر دشوار است و بايستي ضمن اراِئه مدارك سخت، از مراحل سخت مضاعف ديگر هم عبور كنند تا به اقامت موقت و در بهترين حالت به اقامت دائم آن كشور دست پيدا كنند.

 

همه نمي دانند كه به دست آوردن تابعيت دوم چقدر دشوار است و بايستي ضمن اراِئه مدارك سخت، از مراحل سخت مضاعف ديگر هم عبور كنند تا به اقامت موقت و در بهترين حالت به اقامت دائم آن كشور دست پيدا كنند.

بعنوان مثال همانطور كه ميدانيد در كشورهاي اتحاديه اروپا اقامت دائم از ابتدا وجود ندارد و اقامت بصورت موقت صادر ميگردد كه اين اقامت موقت بايستي ۵ سال تمديد شود تا تبديل به اقامت دائم شود. توجه داشته باشيد كه اقامت دائم، شهروندي يا تابعيت آن كشور نيست و اينها دو مقوله كاملا متفاوت هستند كه براي رسيدن به همين اقامت دائم نيز مسير دشواري در پيش رو قرار دارد، چرا كه شرط تمديد اقامت موقت تا تبديل به اقامت دائم اين است كه اولا حداقل ۱۸۰ روز از سال را داخل خاك آن كشور زندگي كنيد، دوم اينكه مي بايست ماليات پرداخت كنيد، سوم اينكه مي بايست حق بيمه پرداخت كنيد.

پس از اينكه بعد از ۵ سال اقامت دائم كشور اروپايي محقق گرديد، لازم است كه ۵ سال ديگر نيز از اقامت دائم بگذرد و همچنان در اين ۵ سال نيز ماليات بر درآمد پرداخت شود تا واجد شرايط درخواست شهروندي از آن كشور اروپايي شويد در نتيجه در مجموع يك بازه زماني ۱۰ ساله نياز هست تا واجد شرايط شهروندي يا تابعيت آن كشور شويد، ضمن اينكه شرط آخر اينست كه به زبان رسمي آن كشور نيز مسلط باشيد.

اما اخذ پاسپورت دومينيكا يك دستاورد بزرگ محسوب ميشود، چون طبق قانون اعطاي شهروندي دومينيكا، دارا بودن اقامت پيش نياز آن نميباشد. جهت دريافت شهروندي و پاسپورت دومينيكا، نه تنها مشكلات و نگرانيهاي بالا و همينطور با توجه به شرايط سياسي و تحريمها و روند رو به افزايش قيمت ارز، ريسك تمديد وجود ندارد بلكه در مقايسه با اخذ اقامت كشورهاي اروپايي (نه شهروندي) آسانتر، ارزانتر و همچنين سريعتر و در عرض حدود ۵ ماه حاصل ميگردد.

 

 

چرا رسيدن به پاسپورت دومينيكا آسانتر از كشورهاي اروپايي است؟
  • بنا بر برخي از دلايل زير كسب پاسپورت دومينيكا آسانتر از ساير كشورهاست:
  • قبل از كسب شهروندي نياز به دارا بودن اقامت دائم دومينيكا نيست؛
  • نياز به حضور فيزيكي در سفارت و مصاحبه نيست؛
  •  نياز به سفر به دومينيكا نيست؛
  • نياز به مدرك زبان نيست؛
  • گواهي شهروندي و پاسپورت را در كشور خود دريافت ميكنيد؛
  •  كل فرآيند دولتي تا دريافت شهروندي و پاسپورت دومينيكا كمتر 4 ماه است.

 

 

چرا رسيدن به پاسپورت دومينيكا ارزانتر از كشورهاي اروپايي است؟

 

دريافت شهروندي و پاسپورت دومينيكا از رسيدن به شهروندي اروپا ارزانتر تمام ميشود چون هزينه هاي زير را طي ۱۰ سال ندارد:

  • هزينه هاي اخذ اقامت موقت اوليه؛
  • هزينه راه اندازي كسب و كار؛
  • پرداخت ماليات بر درآمد ساليانه؛
  • حق بيمه اجباري خدمات درماني؛
  •  هزينه هاي اجاره خانه و زندگي بدليل شرط حضور در خاك؛
  • هزينه تمديد ساليانه اقامت؛

همگي طي ۱۰ سال تا رسيدن به شهروندي بمراتب هم هزينه زماني و هم هزينه مالي بيشتري را در بر ميگيرد.