یکشنبه ۰۲ اردیبهشت ۰۳

سقف کاذب چیست؟

۲۲ بازديد
به طور خلاصه سقف کاذب سقفی است که در زیر سقف اصلی اتاق یا خانه نصب می شود. سقف معمولاً توسط قاب های چوبی یا فلزی آویزان می شود و این توهم را ایجاد می کند که سقف پایین تر است. گاهی اوقات به آن "سقف قطره ای" نیز گفته می شود زیرا قسمت هایی از سقف اصلی را نشان می دهد. این سقف ها معمولاً حداقل 8 اینچ از سقف اصلی نصب می شوند. سقف های کاذب به اندازه کافی همه کاره برای نصب در خانه ها با هر اندازه ای هستند، در مورد اشکال و فضاهای موجود هوشمند هستند.(قیمت ماربل شیت)

 

سقف کاذب علاوه بر زیباسازی فضا به عنوان پوششی برای کابل های برق، شیرآلات و تاسیسات آب و گاز عمل می کند. البته اجرای سقف کاذب باعث کاهش ارتفاع سقف می شود. سقف کناف نسبت به سایر سقف ها سبک تر است و به راحتی قابل نصب و اجرا می باشد. در این نوع سقف به راحتی می توانید از انواع نورپردازی استفاده کنید. از نظر متریال، مصالح به کار رفته در اجرای سقف کاذب را می توان به سقف کاذب گچی، سقف کاذب چوبی، سقف کاذب و… طبقه بندی کرد. همچنین با توجه به سبک طراحی به انواع مدرن، ساده و لوکس تقسیم می شود.

یکی از کاربردهای اصلی این نوع سقف ها، پوشش سقف اصلی و زیباسازی محیط است، بنابراین می توان از سقف های کاذب در بسیاری از محیط ها استفاده کرد.
به عنوان مثال، سقف های کشویی آشپزخانه، سقف های کرکره ای راهرو و راهرو، سقف های کشویی حمام، سقف های کشویی کناف برای حمام، سقف های کشویی مغازه و غیره.

قسمت های مختلف سقف کاذب:

  1. میله های تقویت کننده عمودی
  2. میله های تقویت کننده افقی چپ و راست
  3. گوشه کنار دیوار
  4. چهارپا چپ و راست
  5. ورق آکوستیک
  6. Rabitz (از: Rabitz Rabitz)
  7. گچ
  

نحوه اجرای سقف کاذب
نحوه نصب و اجرای سقف کاذب بسته به شکل و نوع متریال مورد استفاده متفاوت خواهد بود.به عنوان مثال در اجرای سقف کاذب پی وی سی پس از اندازه گیری ابعاد سقف و نصب آهن آلات، تابلو را اندازه گیری کرده و به اندازه دلخواه برش می دهیم و فیکس می کنیم. لطفا توجه داشته باشید که ابتدا محل لامپ ها را مشخص کنید و محل مربوطه را سوراخ کنید و سپس بقیه موزاییک ها را بچینید.

هر نوع سقف کاذب صاف یا سقف کاذب پی وی سی بسته به شرایط و نوع مصالح استفاده شده برای پوشش سقف، به دلیل دوام و پشتیبانی بیشتر ساختاری، می تواند متفاوت باشد. سقف های کاذب معمولا به دو صورت یکپارچه و پیوسته یا کاشی با اندازه های استاندارد تولید و به بازار عرضه می شوند.

استفاده از سقف کاذب در موارد زیر بیشترین تاثیر را دارد:

ارتفاع مناسب از کف تا سقف باید حفظ شود.
نوع سقف باید با توجه به نوع محیط مورد استفاده انتخاب شود
با توجه به شرایط آب و هوایی انتخاب شود.
در روش تلفیقی معمولاً بعد از شبکه سقف و شاسی قسمت های زیادی از سقف کاذب با پیچ یا پرچ به شبکه ایجاد شده در سقف وصل می شود و در روش کاشی بعد از شبکه سقفی قطعات استاندارد قطعات که 60*60 هستند، در جای خود قرار می گیرند، برش داده می شوند و ابتدا در کناره ها یا اطراف لبه سقف قرار می گیرند که قطعات استاندارد برای قرارگیری بزرگ هستند و سپس قرار می گیرند.

تفاوت روش یکپارچه با کاشی در این است که در روش یکپارچه به دلیل تنظیم سقف کاذب pvc به شبکه ایجاد شده، قطعات ثابت بوده و قابل جابجایی نیستند، اما در روش کاشی به راحتی می توان کاشی را بلند کرد. برای هر کاری در هر زمان.

روی کاشی های کاذب در حاشیه کار اسکلت فلزی تعبیه شده و در فضای میانی از سپرهای فلزی طلایی یا نقره ای استفاده می شود که با فاصله 60 سانتی متر و چند مایل و در انتها - 60 در ثابت می شود. 60 قطعه موزاییک داخل آنها قرار داده شده است.

 

زیرسازی سقف کاذب
برای زیرسازی سقف کاذب ابتدا اندازه مورد نظر انتخاب می شود که در آن سقف کاذب در نقطه مشخصی نصب شود سپس به طوری که سقف کاذب به صورت یکنواخت و بدون انحراف اجرا شود دستگاه مخصوص مجهز به تشعشع نصب می شود. در آن نقطه مادون قرمز نصب شده و خط تراز مشخص می شود.

سپس زیرسازی در سقف کاذب به صورت شبکه ای از اتصالات و شاسی فلزی و گالوانیزه شبکه بندی می شود تا قدرت نگهداری سقف کاذب را داشته باشد. برای ایجاد اتصالات به سقف و بدنه دیوار از پیچ یا گلوله اتصال استفاده می شود.(آذران پلاستیک)

علاوه بر این بسته به شرایط شغلی از انواع آویز، گیره و سایر پیچ ها استفاده می شود. در تایپولوژی کاشی از انواع حاشیه ها و سپرها نیز برای مکان یابی سقف کاذب استفاده می شود.

انواع سقف کاذب:
در ساخت سقف کاذب از انواع پانل های سقف کاذب استفاده می شود که بر اساس نوع مصالح به کار رفته در پانل طبقه بندی می شوند. هر ماده دارای مزایا و معایب منحصر به فردی است که برخی از آنها در زیر ذکر شده است.(آجر داخلی)

  1. سقف کاذب کناف
  2. سقف کاذب رابیتس
  3. سقف مشبک کاذب
  4. سقف کاذب چوبی
  5. سقف کاذب گریلیوم
  6. سقف آکوستیک کاذب یا جاذب صدا
  7. سقف کاذب و دمپر آلومینیومی
  8. PVV سقف کاذب PCV
  9. سقف شیشه ای کاذب
  10. سقف کشسان
  11. سقف کاذب ام دی اف
  12. سقف کاذب ترکیبی
  13. سقف کاذب آسمان مجازی
  14. تولید کننده سقف کاذب

   

    

  

  

 



قیمت سقف کاذب:
عواملی که بر قیمت این نوع سقف تاثیر می گذارد عبارتند از:
1- قیمت گچ ورق
2- قیمت زیربنای ساختمان
3- قیمت مواد آب بندی کناف
4- حقوق کناف

قیمت ملحفه:
تخته های گچی ( سقف کاذب 60در60 ) انواع مختلفی دارند که باید قبل از نصب و اجرای کناف به نوع آنها توجه کرد.به عنوان مثال از کاشی های گچی صاف به دلیل نداشتن عایق صدا، حرارت و رطوبت برای تزئین سقف آشپزخانه و سقف اتاق نشیمن استفاده می شود.
کاشی های روکش پی وی سی (سقف پی وی سی کناف کاذب) یا طرح گچی نیازی به رنگ آمیزی ندارند یا کاشی های آکوستیک عایق صوتی بسیار خوبی هستند.

قیمت مواد آب بندی:
مرحله اصلی در اجرای سقف کناف آب بندی و گچ کاری می باشد. بنابراین باید از مواد مرغوب استفاده شود نه از مواد بی کیفیت برای کاهش هزینه ها، زیرا ممکن است در آینده باعث ایجاد ترک شوند.

مواد آب بندی عبارتند از:
این یک بتونه آب بندی، نوار مشبک فایبرگلاس، جداکننده نوار چسب (فکس قطار) و گچ آستر (ماستیک) است.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.