ویزای شینگن

دومينيكا

سه شنبه ۰۸ خرداد ۰۳

ویزای شینگن

۱۶ بازديد
همه چیز درباره ویزای شنگن
در یک ویزای شنگن می تواند به تمام کشورهای عضو اتحادیه اروپا سفر کند. از لحاظ دریافت ویزا برای ایرانیان، اروپا به سه بخش تقسیم می شود: شنگن، انگلستان، کشورهای اتحادیه اروپا و اروپای شرقی. منطقه شنگن شامل آلمان، نروژ، اتریش، فرانسه، ایسلند، ایتالیا، بلژیک، پرتغال، اسپانیا، دانمارک، سوئد، فنلاند، لوکزامبورگ، یونان و هلند است. مسافران با یک ویزای شنگن، مسافران می توانند به هر یک از کشورهای عضو اتحادیه اروپا در یک زمان خاص و تحت شرایط خاص سفر کنند. بنابراین، در این مقاله ما شما را به چگونگی دریافت ویزای شنگن معرفی خواهیم کرد تا اطلاعات کافی در مورد چگونگی دریافت ویزای شنگن قبل از درخواست آن داشته باشید.



ویزای شینگن
گام اول:

شما باید بدانید که کدام ویزای شما نیاز دارید. بسته به هدف سفر شما به منطقه شنگن، ویزای های مختلف ارائه می شود.

به عنوان مثال: ویزای گردشگری شنگن، کسب و کار شنگن یا ویزای کار، ویزا برای ورزش و فعالیت های فرهنگی، ویزای رسمی، ویزای علمی، برنامه درسی شنگن و ویزا برای بازدید از خانواده یا دوستان. بنابراین، برای سرعت بخشیدن به گردش کار خود، اول از همه، تصمیم بگیرید به هدف سفر و نوع ویزا که می خواهید درخواست کنید.


مرحله دو:

روش به دست آوردن ویزای شینگن، نشان دادن کشور مقصد است. پس از تعریف مقصد، شما باید برای ویزای شنگن از طریق سفارت کشور مقصد یا یکی از کنسول های کشور مقصد یا یک مرکز ویزا مرتبط با سفارت کشور مقصد درخواست کنید. اگر قصد دارید فقط به کشور قرارداد شنگن بروید، باید از طریق سفارت یا مرکز ویزا این کشور برای یک ویزای شنگن درخواست کنید، اما اگر قصد دارید بیش از دو کشور از توافقنامه شنگن بازدید کنید، شما باید درخواست را به کشور سفارت بفرستد. اطمینان حاصل کنید که بیشتر روز خود را صرف آن کنید.اگر مدت اقامت شما در هر یک از کشورها ناشناخته یا نابرابر باشد، باید برای ویزای شنگن در سفارت یا مرکز ویزا کشور مقصد خود، اولین کشور شنگن که در آن وارد می کنید، درخواست دهید.

مرحله 3:

جستجو برای یک زمان خوب برای درخواست ویزای شنگن. با توجه به این واقعیت که فرایند دریافت ویزا در سفارت یا کنسولگری منطقه شنگن زمان زیادی را صرف می کند، شما باید برای ویزا در زمان مناسب درخواست کنید. به طور طبیعی، قبلا شما برای ویزا درخواست می کنید، بهتر است. بهترین و اولین بار برای ارسال یک برنامه - سه ماه قبل از شروع سفر، و بعد از آن - 15 روز قبل از شروع سفر. توصیه می کنیم که حداقل سه هفته قبل از سفر برای ویزا درخواست کنید.



مرحله 4:

در روند اخذ ویزای شنگن، وقت آن است که قرار ملاقات در سفارت کشور مقصد را تعیین کنیم. ثبت نام در پذیرش به سفارت کشور، که در آن شما می خواهید برای طراحی یک ویزای شنگن بروید. تمام سفارتخانه ها به شما اجازه می دهند یک وقت ملاقات را به صورت آنلاین قرار دهید.

زمین پنجم:

پس از انجام مراحل فوق، باید فرم ویزا را پر کنید. فرم درخواست را برای یک ویزا دانلود کنید و وجدان آن را پر کنید. شما باید آخرین فرم ارائه شده توسط سفارت را دانلود کنید یا آن را در سفارت دریافت کنید. شما باید تمام قسمت های فرم را پر کنید لطفا توجه داشته باشید که شما باید فرم را در هر دو نسخه چاپ کنید و هر دو نسخه را امضا کنید.

مرحله 6:

جمع آوری اسناد مورد نیاز برای دکوراسیون ویزای شنگن. برخی از اسناد لازم: اسناد هویت، پرسشنامه برای ویزا، یک گذرنامه معتبر، دو عکس رنگی 4 * 3، بیمه گردشگری، بلیط برای روز و پشت، تایید محل اقامت و تایید حمایت مالی در طول سفر .سایر اسناد اضافی که هر سفارت به متقاضیان نیاز دارد باید در سفارت کشور مقصد درخواست شود و سفارت را ارائه دهد.

مرحله 7:

پس از ضبط پذیرش به سفارت مقصد کشور، مصاحبه منصوب خواهد شد. شما باید به سفارت انتخابی خود در روز منصوب بروید. در روز مصاحبه، باید اسناد لازم را به دست آورید و آنها را به یک کارمند کنسولگری انتقال دهید که توسط مصاحبه انجام می شود. در طول مصاحبه، شما در مورد اقامت خود در طول سفر، اهداف سفر و سایر جزئیات از شما خواسته می شود. در نهایت، سعی کنید پاسخ های صادقانه ای را که مطابق با پاسخ در پرسشنامه شما مطابقت دارد، ارائه دهید.



مرحله 8:

پرداخت مجموعه ویزا هنگام درخواست برای ویزای شنگن ارائه می شود، شما باید یک وظیفه پرداخت کنید. مجموعه ای از ویزا توسط کشورهای عضو منطقه شنگن تایید شده است و قابل بازگشت نیست. هزینه بسته به سن و وضعیت متقاضی متفاوت است.

آخرین مرحله:

در نهایت، شما باید منتظر پاسخ خود به درخواست خود برای ویزای شنگن باشید. معمولا سفارت در عرض 15 روز درخواست شما را پردازش می کند، اما به فرد بستگی دارد و می تواند طولانی تر شود. در نهایت، برای مدت 15 تا 30 روز، نتیجه درخواست شما اعلام خواهد شد.

نکات اضافی برای به دست آوردن ویزای شنگن
لطفا توجه داشته باشید که در فرایند ثبت درخواست برای یک ویزای شنگن، تمام اسناد ترجمه شده شما باید توسط مهر و موم آژانس ترجمه تایید شود، در غیر این صورت اسناد شما نامعتبر خواهد بود. معمولا، آژانس ترجمه برای این تمبر درخواست می کند پس از آنکه سند متقاضی ترجمه شود.

اگر درخواست شما تایید شود، یک ویزای ویزا در پاسپورت شما وجود خواهد داشت و ویزای شما مشخص خواهد شد. اصطلاح ویزای شنگن بستگی به درخواست شما و مدت زمان برنامه ریزی شده شما دارد و طی دوره شش ماهه تا 90 روز است.شما همچنین با کد ارائه می شود تا تعداد دفعاتی را که شما مجاز به وارد شدن به منطقه شنگن هستید، ارائه دهید، که می تواند از یک تا نامحدود متفاوت باشد.

برای تزئین ویزای شینگن، لازم است با سفارت، کنسولگری یا آژانس کشور مقصد تماس بگیرید. شرایط ویزای شنگن شامل گردش مالی بالا حساب و منابع مالی است که توسط سفارت کشور مقصد گرفته شده است.

ویزای شنگن توسط انواع زیر صادر می شود: ویزای اتحادیه Schengen، ویزای اعتباری محدود و ویزای ملی شنگن. شما باید فقط 9 مرحله برای دریافت ویزای شنگن بروید. هزینه ویزای شنگن توسط کشور متقاضی تعیین می شود.



تعریف کلی از ویزای شنگن
ویزای شنگن نوعی از ویزای کوتاه مدت است که اجازه می دهد تا مالک در هر یک از 26 عضو از منطقه شنگن تا 90 روز برای گردشگری و تفریح ​​واقع شود. ویزای شنگن شایع ترین ویزای اروپایی است. ویزای شنگن اجازه می دهد تا مالک به کشورهای قرارداد شنگن وارد شود تا آزادانه برای این کشورها سفر کند و یکی از کشورهای قرارداد شنگن را ترک کند. این به این معنی است که کنترل مرزی در منطقه شنگن وجود ندارد. در سال 2017، بیش از 14 میلیون نفر از ویزای شنگن برای سفر به اروپا استفاده کردند.

درباره انواع ویزای شنگن بیشتر بدانید
انواع مختلفی از ویزای شنگن و معیارهای زیر وجود دارد:

1. اتحادیه ویزا شنگن
یک ویزای Schengen تنها یا USV USV یک ویزای توریستی شنگن است که به شما اجازه می دهد تا هر شش ماه به منطقه شنگن وارد کنید. اعتبار این ویزا از زمان ورود اول به منطقه شنگن محاسبه می شود. این نوع ویزا نیز دارای زیر شاخه ها است:

ویزای شنگن نوع A:
با استفاده از این نوع ویزا، یک ویزای حمل و نقل از فرودگاه نامیده می شود، مسافر مجاز به ترک فرودگاه نیست.این به این معنی است که یکی از کشورهای توافقنامه شنگن می تواند پرواز خود را به کشور بعدی خارج از منطقه شنگن در فرودگاه تغییر دهد.

ویزای شنگن نوع B:
این نوع ویزا نیز در زمینه حمل و نقل و حمل و نقل استفاده می شود، و با آن مسافرین مجاز به عبور از قلمرو کشورهای شنگن در عرض پنج روز است.

نوع شنگن با:
این نوع ویزا یک مجوز کوتاه مدت برای ورود به کشورهای شنگن است. این ویزا به عنوان یک بار، دو برابر و چندگانه صادر می شود. با توجه به ویزای شنگن نوع C، شما می توانید تا 90 روز هر شش ماه بدون هیچ گونه محدودیتی.

2 ویزای اعتباری به یک منطقه دسترسی محدود
این نوع ویزا، که عمدتا به طور عمده در شرایط خاص صادر شده است، به عنوان مثال، برای پناهندگان، و ویزا با اقدام محدود منطقه ای نامیده می شود، به مسافرین اجازه می دهد تا در مناطق خاصی از منطقه شنگن سفر کند. این محدودیت ها هنگام صدور ویزا نشان داده می شود و مسافر مجاز به سفر به مناطق دیگر نیست.

3. ویزای ملی
این نوع ویزا، به نام ویزای ملی نامیده می شود، به افرادی که قصد بازدید از منطقه شنگن را برای یک زمان خاص و با یک هدف خاص صادر می کنند صادر می شود. ویزای ملی معمولا برای کار یا تحصیل صادر می شود. بسته به هدف، ویزای ملی، همچنین یک ویزای نوع D نامیده می شود، می تواند به عنوان یک بار یا چندگانه صادر شود، و البته مسافر باید پس از انقضای دوره اعتبار به کشور خود بازگردد. متقاضیان برای به دست آوردن ویزای نوع D به گروه های زیر تقسیم می شوند:

دانش آموزان خارجی به مدت کمتر از یک سال برای اهداف تحقیق و پروژه های علمی به منطقه شنگن سفر می کنند.
دانش آموزانی که قصد دارند دوره های آموزشی یا تحقیقاتی را در یکی از کشورهای قرارداد شنگن انجام دهند. در این مورد، ویزای سالانه صادر می شود که می تواند گسترش یابد.افرادی که برای کار یا تحصیل در موسسات معتبر به کشورهای شینگن سفر می کنند. در این نوع ویزا، سوابق شخصی و خانوادگی فرد تایید می شود.
ورزشکاران، هنرمندان و متخصصانی که برای به اشتراک گذاشتن مهارت های خود به منطقه شنگن سفر می کنند.
افرادی که به دلایل پزشکی نمی توانند منطقه شینگن را ترک کنند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.